Változtassunk az értékesítés megítélésén!

Hiszem azt, hogy közösen elérhetjük, hogy Magyarországon megváltozzon az értékesítési szakma jövője és vonzó szakmává tegyük az emberek és a következő generáció számára.

A PROBLÉMA

Milyen hatással vagy értékesítőként a világra?

Mindannyian nyomot hagyunk a környezetünkben – pozitívan vagy negatívan. Köztes út nincs.
Legyünk azok, akik a pozitív változást hozzák el ebben a szakmában!

Az értékesítési szakma társadalmi megbecsülése sajnos nincs összhangban azzal, amilyen értéket teremtünk és amekkora mentális és intellektuális befektetést igényel a munkatársak részéről.

0 .
helyezés
0 .
helyezés
0 .
helyezés

Az értékesítés presztízse

Az értékesítési menedzser (54.), ingatlanügynök (80.) és a biztosítási ügynök (98.) presztízsértéke Magyarországon a foglalkozások rangsorában a KSH mikrocenzusa alapján.

Mennyire hasznos az értékesítés a társadalomnak?

Az értékesítési szakma társadalmi szerepe az emberek szemében nagyon alacsony. A KSH mikrocenzusából kiolvasható, hogy egy értékesítési vezető munkájának társadalmi hasznát ugyanakkorának ítélik meg az emberek, mint egy fodrászét vagy egy gyári munkásét, egy tízes skálán nem érte el az ötös értéket sem (4,36).
Ehhez képest az ingatlanosok és pénzügyi tanácsadók társadalmi szerepének megítélése még rosszabb, mindössze 3,7 és 3,3 pont. Olyan szakmák, mint a hentes, kertész és traktoros társadalmi hasznosságát magasabbnak gondolják az emberek, mint az említett két terület és a költő, lakodalmas zenész vagy a biztonsági őrrel kerültek azonos kategóriába.

A társadalmilag hasznos foglalkozások sorrendjében egy 10-es skálán mutatott érték alapján a három értékesítési szakma átlagát láthatjuk.

0
pont

Foglalkozások, amiket társadalmilag hasonlónak ítéltek, mint egy értékesítési vezető munkáját:

fodrász

favágó

gyári szalagmunkás

Foglalkozások, amiket társadalmilag hasznosabbnak ítéltek, mint az ingatlan-, vagy biztosítási ügynökét:

traktoros

hentes

kertész

A társadalmi szerepe az értékesítésnek a valóságban.

Segítünk a világot jobb hellyé tenni.

Vállalati oldalról nézve egy cég a világ legjobb és leghasznosabb termékét is legyárthatja, ha nincs egy jó értékesítés mögötte, akkor nem lesz képes fennmaradni, így a társadalmi segítség is elmarad. Az értékesítő az, aki megismerteti a közönséggel és összeköti őket, így közvetett módon hozzájárul ahhoz, hogy elterjedjenek azok az értékek, amik által az emberek élete kényelmesebb, gazdagabb, élhetőbb lehet. Ez gazdasági oldalról nézve a vállalkozások fennmaradását, növekedését és újabb termékek létrejöttét támogatja.

Segítünk a legjobb döntést hozni.

Vásárlói oldalról pedig annyira sok inger ér mindenkit, hogy egyre nehezebb a valódi értéket képviselő termékeket és szolgáltatásokat megkülönböztetni az értéktelenektől. Egyre nagyobb frusztrációt vált ki, hogy a túl nagy kínálat mellett helyesen tudjunk dönteni. Ahhoz, hogy erre képesek legyünk fontos, hogy a megfelelő szakember segítsen, akinek a készségei és képességei adottak a feladathoz, hogy a döntésünkben és a választásunkban támogasson, ezáltal valóban olyan termékekhez és szolgáltatásokhoz jutunk hozzá, amik a mi igényeinket és szükségleteinket elégítik ki.

Mekkora tudás szükséges egy értékesítőnek?

A felmérés tudásszintre vonatkozó része sajnos tovább erősítette, hogy milyen megítélése van az embereknek az értékesítésről. Egy értékesítési menedzser munkájának tudásszintjét azonosnak gondolják egy könyvtároséval, vagy éppen egy légi utaskísérővel. Az előzőhöz hasonlóan az ingatlan és pénzügyi területen dolgozókat ismét alacsonyabbra ítélték, ők egy kategóriába kerültek a mozdonyvezetőkkel, artistákkal és légkondi szerelőkkel. Olyan szakmáknál pedig, mint a pap, borász, órás vagy balett-táncos úgy gondolják, hogy magasabb tudásszintre van szükség. Az igazán megdöbbentő, hogy egy banki ügyintéző tudását több, mint 20%-kal nagyobbnak ítélték meg, mint egy biztosítási ügynökét, ami olyan, mintha azt hinnénk, hogy egy orvos asszisztense többet tud, mint maga az orvos.

A foglalkozások tudásszintjének megítélésben a három értékesítési szakma átlagát láthatjuk. (maximum tudás a 100%)

0 %

Foglalkozások, amikhez hasonló szintű tudást gondolnak, mint egy ingatlan-, vagy biztosítási ügynöknek:

mozdonyvezető

légkondi szerelő

artista

Foglalkozások, amiknek nagyobb szintű tudást gondolnak, mint az ingatlan-, vagy biztosítási ügynökét:

borász

órás

pap

Egy értékesítő tudásszintje a valóságban.

Szakmai tudás, pszichés felkészültség és empátia

Számtalan olyan szakma van, amit egyszer megtanulnak az emberek és azután nem igényel további energia befektetést. Az értékesítés azonban nem ilyen. Folyamatos képzések szükségesek, hiszen kimagasló eredményeket csak akkor érhetünk el, amennyiben a termékeink vagy szolgáltatásainkat minden aspektusát ismerjük, azaz magas termékismerettel rendelkezünk, a piachoz igazodó, aktuális készségekkel rendelkezünk, ami a folyamatos változás miatt állandó tudásfrissítést igényel. Emellett különösen fontos, hogy megtanuljunk bánni és kommunikálni az emberekkel. Ugyanakkor fontos még megemlíteni a mentális fejlődést, azaz megtanulni kezelni a ránk nehezedő nyomást a teljesítménykényszer miatt, az állandó megfelelést és stresszt, ami elengedhetetlen a megfelelő munkavégzéshez.

A megoldás

Az egyetlen lehetőség: példamutatás.

Tudjuk, hogy az elmúlt évek alatt számtalan rossz tapasztalata is volt az embereknek, de ahogy az orvosok, ügyvédek és tanárok között is vannak akik nem teljes elhivatottsággal végzik a munkájukat, úgy ez ebben a szakmában is elkerülhetetlen.

Célunk, hogy elérjük, hogy az emberek figyelme a pozitív példákra irányuljon és hogy megmutassuk ennek a szakmának a pozitív oldalát, azokat az értékeket amit az emberek életébe hozunk és rávilágítsunk arra, hogy ez mekkora felelősséggel, munkával és odafigyeléssel jár.

PÉLDAMUTATÁS

ÉRTÉKREND

JÖVŐ

Fairplay Sales Award

A változáshoz arra van szükség, hogy minél több olyan értékesítőt lássanak az emberek (szakmán kívül és belül egyaránt), akik hitelesen képviselik ezt a területet.

Ehhez egy marketing ügynökséggel karöltve megalapítottunk egy szakmai elismerést – a Fairplay Sales Award díjat – melynek három pillérre meghatározza a hitelesség ismérveit.

Mi szükséges ahhoz, hogy hitelesen képviseld a szakmát?

Megfelelő

ÉRTÉKREND

Fontos, hogy az értékrendünkkel azonosan cselekedjünk és törekedjünk arra, hogy mindketten nyerjünk az üzlettel.

Megfelelő

KÉSZSÉGEK

Azok a tulajdonságok, amik miatt szakmailag is hitelesek leszünk. A tudásunk, készségeink és hozzáállásunk együttese.

Megfelelő

EREDMÉNYEK

Végezetül, ami mindezeket hitelesíti: eredmények, amit korábbi teljesítményünkből fakadóan valósítottunk meg.

Te is szeretnél valakit az elismerésre jelölni?

Évente mindössze harminc értékesítőnek szeretnénk átadni ezt az elismerést (fél évente 15-15 személy). Ennek során mindenkinél egy ÉRTÉK-et kiemelünk, amivel kiemelkedik mások közül és amivel pozitív példaként járhat más értékesítők előtt.

Az elismerésre kizárólag ajánlás útján lehet jogosult minden értékesítő, tehát ha úgy gondolod, hogy Neked is van olyan értékesítő ismerősöd, kollégád, barátod, akkor az alábbi helyen tudod őt javasolni a következő időszak díjazottjai közé

Legyél részese ennek a jövőnek.

A kulcs az összefogás és a fejlődés.

Ennek eszközeként hoztuk létre ezt a magazin, aminek célja, hogy olyan szakmai tartalomnak adjon helyet, ami segíthet ebben a fejlődésben. Ebben szeretnénk beszámolni a mozgalommal kapcsolatos aktuális eseményekről és itt szeretnénk a Fairplay Sales Award díjazottait bemutatni Nektek. 

Egy digitális magazin értékesítőknek

A magazinban interjúkat olvashatsz többek között vezetéssel és értékesítéssel kapcsolatos témákban, emellett szakmai cikkeket találsz a pszichológia, a tudomány és az önfejlesztés jegyében.

Az aktuális szám tartalmából:

Szakértői

INTERJÚK

Nemes Orsolya – Egy TED előadó titka a jó prezentációról
Farkas Flóra – Milyen hatással vannak az önbizalmadra a negatív gondolatok és a korlátozó hiedelmek?
Magyar Máté – Hogyan lehetsz értékesítőből sikeres vezető?
+ 2 szakértői interjú

Szakmai

CIKKEK

Döntés pszichológia: Mi alapján hoznak az emberek döntéseket? 10 kognitív torzítás, amivel találkozhatsz
A storytelling tudománya – Mi zajlik az agyunkban egy történet hatására? 
7 készség, a kiemelkedő eredményekhez és ami a győztes mentalitáshoz szükséges a sportpszichológusok szerint
+ 12 szakmai cikk

Exkluzív

MELLÉKLET

26 oldalas melléklet a mozgalomról és a Fairplay Sales Award elismerésről

2022 első félévének 15 díjazottja és egyenkénti bemutatása

Támogasd a mozgalmat a magazin árával.

A magazinból befolyt összeget teljes egészében a mozgalom népszerűsítésére, a kapcsolódó eseményekre  és a Fairplay Sales Award költségeire fordítjuk.

Szeretnél együtt dolgozni?

Kérlek válaszolj erre a néhány kérdésre, és visszahívlak a részletekkel és a további egyeztetést illetően: